您现在的位置:那花园花卉网 > 花卉百科 > 草本花卉 >

图解兰花肩(副瓣着生形态)的分类与欣赏要点

来源:那花园
】 2015-02-04 14:12
[摘要]兰花外三瓣中,中央竖直一瓣称为主瓣,左右横向排列两瓣称为副瓣。

图解兰花肩(副瓣着生的形态)的分类

图解兰花肩(副瓣着生的形态)的分类

  一、色 ­

  地生兰花的颜色,虽然比较单一、纯朴,没有其他花卉媚妖丽,但它那素静色泽,高雅风韵,却是一般花卉难以相比的。根据江、浙一带的兰蕙传统上以绿色为佳,尤以嫩绿为第一,老绿为第二,黄绿色次之、赤绿色更次。凡属赤花,总以色糯者为上品,色泽昏暗而泛紫色者为下品。其他类兰花,对色的评价因地而异。­

  二、肩 ­

  兰花外三瓣中,中央竖直一瓣称为主瓣,左右横向排列两瓣称为副瓣。所谓肩、即专门指副瓣着生的形态:

图解兰花肩(副瓣着生的形态)的分类

  第一种呈水平状,称为一字肩,属上品;

图解兰花肩(副瓣着生的形态)的分类

  第二种,当舒瓣前后,二片副瓣微微下垂,称为落,这种形式较次;

图解兰花肩(副瓣着生的形态)的分类

  第三种,是刚盛开,副瓣就大幅度下垂,与主瓣形成三角形,称为大落肩、三脚马、八字架,如呈这种形式,即使瓣型、花品再好,由于外三瓣着生姿态恶劣,也不足取了,属劣品;

图解兰花肩(副瓣着生的形态)的分类

  第四种,是副瓣微微向上生,称为飞肩,属贵品。­

  (一)梅瓣:

  旧时,称梅瓣因外瓣像梅花。一般现在的兰界这样定义梅瓣:外三瓣短圆、质厚、似梅花,捧瓣起兜,有白头,唇瓣舒展、坚挺而不后卷。宋梅为梅瓣中的典型。

图解兰花肩(副瓣着生形态)的分类与欣赏要点

  春兰宋梅

  梅瓣的欣赏要点为:

  1、外瓣短圆才能形似梅花,要求外三瓣的长宽比例越小越好,瓣头结圆,圆形越规整越好。瓣质厚则不易变形。收根细则更体现出瓣形的整圆,紧边是梅瓣的非常重要的特征之一,指萼瓣的前端结圆、起兜,呈内卷 状,有一种内敛的力度,与梅之傲骨精神相通,也许这正是前人名之为“梅瓣”的缘由吧。

  2、内瓣起兜,捧端有白头。捧端有无白头是区别梅瓣和水仙瓣的重要特征之一。

  3、梅瓣花的唇瓣较短,舒直,不后卷。

  (二)荷瓣:

  外三瓣肥厚、宽润,形以荷花花瓣,收根放角。捧瓣不起兜,似微开蚌壳,唇瓣阔大,前挺后卷都有。花型分大、中、小型,同荷等属大型荷瓣花,环球荷鼎属中型荷瓣花,盖荷属小型荷瓣花。同荷和盖荷为荷瓣的典型。

图解兰花肩(副瓣着生形态)的分类与欣赏要点

  大富贵

  荷瓣的欣赏要点为:

  1、花瓣长宽比为2:1,或长宽比接近于2:1。古人也曾曰:“荷瓣真难得,八分长兮四分阔,收根细如君子花,貌比张郎更活泼”。这是兰花入荷瓣的最基本入选条件之一。

  2、外瓣标准:众所周知的荷瓣的标准之一是收根放角。而荷瓣收根放角的这个分界点,则是确立荷瓣外形的最重要的特征之一。如果分界点靠中间就成团瓣花了,太靠内就成了荷型或水仙了。

  3、捧:荷瓣花捧瓣短圆,收根细,不起兜,以蚌壳捧和短圆捧较好(蚌壳捧在荷瓣中较多)。

  4、舌瓣阔大,圆正,前挺后卷都有,但,荷瓣花舌瓣以圆舌下挂者最佳。以大圆舌、大刘海舌最好,其他舌形次之。

  (三)水仙瓣:

  水仙瓣的外瓣与梅瓣相似或者稍微长些,瓣端稍尖,捧瓣有兜或者起浅兜,唇瓣下挂或反卷。以汪字逸品为代表。

图解兰花肩(副瓣着生形态)的分类与欣赏要点

  汪字

  欣赏要点如下:

  1、外瓣比梅瓣长,收根放角,这有点象荷瓣的要求,如果不收根放角就成了竹叶瓣。这是水仙瓣与竹叶瓣的区别要点之一。

  2、内捧有兜,或者起浅兜,但捧瓣的雄性化不如梅瓣那么明显。

  3、舌下垂,微卷曲。在梅瓣与水仙瓣的鉴别中,舌瓣是否反卷是最重要的标志之一。舌瓣若是反卷,外三瓣再接近梅瓣标准,也只能归入水仙瓣型类,或称之“梅型水仙”。

  水仙瓣变种有梅型水仙和荷型水仙。

图解兰花肩(副瓣着生形态)的分类与欣赏要点

  西神

  梅型水仙特征是:外三瓣比梅瓣稍长,主、副瓣收根紧,主瓣尤其明显。捧瓣起兜或起微兜。西神、翠文等为梅型水仙。

图解兰花肩(副瓣着生形态)的分类与欣赏要点

  龙字

  荷型水仙特征是:外三瓣较阔近似荷瓣,捧瓣起兜或微兜。龙字、水仙大富贵为荷型水仙。

  (四)奇瓣:

  凡外副瓣下幅部位和捧瓣演变成唇瓣形,或花瓣多瓣、缺瓣,或多唇瓣均称奇瓣:

  1.蝴蝶瓣

图解兰花肩(副瓣着生形态)的分类与欣赏要点

  五彩蝴蝶

  分外蝴里蝴两类。副瓣下半部唇化的叫外蝴。唇瓣化深入副瓣1/2处,称全蝴。两副瓣后翻的全蝴称飞蝴,是蝴蝶瓣中的佳种,如五彩蝴蝶,小蝴蝶。副瓣下面呈细狭或断续唇瓣化称半蝴,外三瓣和捧瓣狭长的半蝴称为草蝴,半蝴与草蝴观赏性不很强,极少留种。两捧瓣唇化的奇瓣称里蝴,也称蕊蝶。历史上蕊蝶不被重视,因此,留种较少。近来国内较重视蕊蝶品种的发掘,因此,大量的蕊蝶被发现,特别是舟山地区近年发现了大量蕊蝶。从欣赏角度而言,外蝴应高于里蝴。

  2.多瓣

  花瓣(包括唇瓣)数量超过六瓣,达到七瓣、八瓣甚至几十瓣,统称为多瓣。例如绿云,余蝴蝶等,此类花瓣数量一年一个样,无确定的花型。但外瓣瓣型保持不变,如绿云为荷型,余蝴蝶是竹叶型。多瓣新花大都不稳定,极易变样,因此,除多瓣老种外,一般较少留新种。近年来发现菊瓣多瓣型,牡丹型多瓣型如千岛之花、多朵蝶等,花瓣如菊花一层一层往上生长,花瓣比传统多瓣花更多。此类花引起了国内外兰友的重视。

  3.多唇

  外三瓣与捧瓣数量齐全,唇瓣有两瓣以上,称为多唇或多舌。此类花因不稳定,而且形态也不端正、不雅观,很少留种。

图解兰花肩(副瓣着生形态)的分类与欣赏要点

图解兰花肩(副瓣着生形态)的分类与欣赏要点

  桃瓣:

  桃瓣型花指外三瓣形如桃形的花瓣,瓣形宽、大、短、圆,或有收根放角,或瓣端部有不明显的偏斜,瓣端部或有凹陷、或有桃尖。这是近年内发现的新瓣型类花。桃瓣型花主要是指外瓣形如桃形,对内瓣无具体的要求。品种有春兰翠桃,蕙兰方桃梅等。

  超瓣(团瓣):

  超瓣是指瓣形极为阔大,却无明显收根放角的瓣形,它既不符合梅瓣的标准,也不符合荷瓣的标准,特征以花大、瓣阔为主,对内瓣的鉴赏也无具体的要求,这类品种也较为罕见。也有人称之为“团瓣”。

  百合瓣:

  百合瓣是近年来从传统瓣形中的“飘门”类发展出来的新瓣形,是对传统瓣形学的继承和发展。百合瓣的外瓣与内瓣都外飘,外瓣端部或有凹陷,内捧或为玉扇捧。其花整体形似盛开的百合花,故名“百合瓣”。内外花瓣外飘反翘,不起皱,内捧与外瓣配合恰到好处,这种百合瓣型,极具动态美感,与传统瓣形审美的“正格”标准相去,现在受到广大兰的喜爱。

  竹叶瓣:

  竹叶瓣顾名思义,指外三瓣形似竹叶,捧瓣也较狭窄,瓣质比较薄。传统瓣形鉴赏中通常将竹叶瓣形列入行花,随着国兰审美文化的发展,特别是近年来寒兰的审美文化的发展,细瓣形的花另有一种美的神韵,春兰竹叶瓣形花的鉴赏标准也会逐渐丰富起来,也一定会受到人们的喜爱。传统竹叶花的品种选育,并不是以竹叶瓣选育标准的,却常常是因为素心、或蝶花而被选育。

  凤爪瓣:

  凤爪瓣亦称鸡爪瓣,指外三瓣纤细、狭长,形似鸡爪,瓣形比竹叶瓣还要狭长,内捧亦同样狭窄如鸡爪。这种瓣形是寒兰的主要瓣形特征,而近年来,随着寒兰审美文化的发展,这种细狭的凤爪瓣形已受到很多兰友的喜爱,尤其是这种细狭的凤爪瓣表现出来的飘逸美,是传统正格瓣型花(梅、荷、水仙)所无法表达的一种美感。

  蝉翼瓣:

  蝉翼瓣是指外三瓣如同蝉翼一般,特征是瓣质较簿、在花瓣的两侧比正常的兰花增生出一块或增宽,瓣质透明,薄如蝉翼。蝉翼瓣形是近年才发现的新的瓣形。如春兰永顺蝉翼荷等。

  素心瓣:

 

  凡是兰花舌瓣上没有红点、色块的均可称之为素心瓣花。按照其舌苔上的色泽不同,又细分为白素、绿胎素、黄胎素、桃腮素(舌根的两侧微微有红晕,如同人的腮帮一样)、刺毛素(舌苔上微微有红色)、麻壳素、红素(其舌苔全部为红色或者紫红色)等;结合外瓣的瓣型又可分为荷素、梅素、草素等;结合外瓣的色彩时,又可分为白花素、红花素、黄花素等等。

  相关阅读

  ·常见的兰花种类鉴别、介绍及图片大全

  ·中国兰花品种介绍及花卉图片大全

 ================关于那花园================

“那花园nahuayuan.com“是一个分享植物知识花卉图片及名称大全养花知识园艺设计以及插花艺术的网站。

【那花园 欢迎各位花友投稿 投稿邮箱:1508397361@qq.com】